İnsan varlığın ortak noktasıdır.
Hüküm olarak ortaya koymuş olduğum bu değerin maddi ve manevi boyutlar da izah edilmesi kurmaya başladığın teorimin önemli noktalarından birisidir.
İnsana göre ve insanla anlamını bulan bir hakikatten söz ediyor bunun gerçek ve hakikat gibi iki damardan beslendiğini düşünüyorum.Gerçek`; o”nu düşünen insanlardan tamamen bağımsız olarak ele alınan bir olgu hakikat ;düşüncenin konusuna uygun olması demektir.
Gerçek hale ve hareketlere aittir.
Hakikat ise olay,zaruret ,mantıki olmak üzere farklı boyutlar da karşımıza çıkar.
İnsan bu anlattıklarımızın neresinde?
Ap açık ve aşikar olanı açıklamaya girişmem yanlış anlaşılmasın her insan kendine bu soruları sormak ve bunun da izahını yapmak zorundadır.
Mana ifade eden kelimelerin hareketi geçiren yapısı çok önemli . Kavram olarak anlamını bulan sembollerin kendiliğinden değer taşıyıp taşımadığı da düşüncemin bir konusu olabilecek durumdadır ama kendinden var olma olgusu yine de anlam alanını benimle birlikte bulmuyor mu?
“kıyam bi nefsihi”şeklinde ifade edilen bu büyük hakikat insan için çok uzun evreler sonucunda kıymet hükmü ifade ederken burayı başlangıç noktası olarak kabul etmek yerine bu ifadeyi sonuç olarak ele almayı daha olumlu görüyorum.
Kutsal olana kilitlenmek ya da kutsal olanı insanla açmak gibi farklı seçeneklerin üzerinde yoğunlaşmak gerekiyor.
Akıl dışılıkla eşdeğer görülen bir metafizik anlayışı kabul etmiyorum.
İçinde varlığımızı bulduğumuz zaman aralığı insanı kutsal değerlerden aşındırıyor,törpülüyor dahası metafizik değerler insanı kendi varlığı ile çelişkili bir dünyanın eşiğine getirip bırakıyor.Akıl çilesi ,gönül ateşiyle yakılmadığı için KAVRUK İNSAN dan geçilmiyor.
İman insanı nerede?
İnanç boyutunda yaşadığı fikir çilesini ilgi,şüphe,zan,bilgi evrelerinde yaşayan insanımız iman evresine niye geçmiyor bunun erdemine niye yürekten katılmıyor.?
İnsan kendine elini uzat!
Varlığın da dokuduğun hakikat motifini önemli gör ilmek ilmek işlediğin varlığın da taşıdığın o büyük çileyi ihmal etme ki yabana atılmayasın.
Gelin,sözlerimizi eşikte bırakalım yeni bir dünyaya uyanıp VAHDET fikrinin medeniyet anlayışın da bizim için ne kadar önemli olduğunu anlayalı