Eyüp (as)oğlu Bişr diye bilinir.
Adı üzerinde farklı görüşler olmakla birlikte genel kanı O nun Eyüp peygamberin oğlu olduğu hakkındadır.
Zülkifl ;”kefalet sahibi,kısmetli,nasipli”gibi bir manaya gelir bu da o zamanlarda peygamberlik için düşünülen bir sıfat olsa gerektir.Zülkifl Allahın kendilerini iki isimle andığı beş peygamberden biridir diğerleri de şöyle sıralanabilir:Hz.Yakup-İsrail,Hz.İsa-Mesih,Hz.Yunus-Zünnun,Hz.Muhammet-Ahmet.
Şam bölgesinde uzun yıllar yaşayan Zülkifl peygamber hayatı boyunca insanlara Allahın birliğini anlatmış ,tevhit akidesinin sözcülüğünü yapmıştır.İnsanların bir olan Allah a inanmaları çok önemlidir farklı Allah anlayışlarının sonu elim olmakta bundan da insanlar büyük zararlar çekmektedir.Zulüm,batıl inançlar,dünya -ahiret dengesizliğinin arkasında hep tevhit den uzak durmak yatmaktadır.
Tevhit akidesi varlığımızın can suyudur!
İbadetlerle şekillenen bir hayata davet,kanun önünde eşitlik,mal,can ,akıl,namus ve düşüncenin saygı görmesi hep tevhit aydınlığında gerçekleşebilecek hakikatlerdir.
Zülkifl ismi Kuran da iki ayette geçer;”İsmail,İdris ve Zülkifl i de an,çünkü onların hepsi sabreden kimselerdi “ (Enbiya-21/85) “İsmail,Elyasa ve Zülkifl i de zikret çünkü onların hepsi çok hayırlı kimselerdi” (Sad-38/48)
Sabır ve hayır işte hayatımızı yücelten iki önemli erdem.Hayatımız boyunca karşımıza çıkan nice olaylarla imtihan oluruz fikirlerle uygulama alanı devamlı çatışır,iyiliklerin yapılması esnasında bile olmadık engeller çıkarıldığı görülür işte bu durumda aceleci olmamak düşünceli hareket etmek şarttır.Sabır en başta Allahın emirlerini yapmaya nefsi alıştırmakla başlar.Aklın kötü gördüğü şeylerden uzaklaşmakla devam eder ve musibetler karşısında heyecan ile teessüre kapılmaktan uzak durmakla kemale ulaşır.Sabır Kuranı Kerim de yetmişten fazla geçer. Hayır Allahın emir ve yasaklarının toplamıdır bu da :farz,vacip,sünnet,müstehap,mübah,haram,mekruh,müfsit dairesi çerçevesinde hayatımıza etki eder.Hayat sabır ve hayır imtihanından başka bir şey değildir.